رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تلاش جامعه پزشکی باعث بهبود سطح بهداشت در  استان مرکزی شد.
کد خبر: ۱۳۳۳۵۸۳

به گزارش جام جم آنلاین از استان مرکزی، سید محمد جمالیان در آیین بزرگداشت روز پزشک در اراک با اشاره به مجاهدت کادر درمان اظهار داشت: اقداماتی که مدافعان سلامت تاکنون در راستای مهار ویروس کرونا با وجود کاستی‌ها به لحاظ تخت‌های بیمارستانی و نیروی انسانی انجام دادند فراتر از حد انتظار و توقع مردم و مسئولان بود.

وی افزود: چنانچه تعامل، فداکاری و دلسوزی میان جامعه پزشکی نبود شاهد بهبود سطح بهداشت در  استان نبودیم.

جمالیان تصریح کرد: کادر بهداشت و درمان استان نیز این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و به‌منظور کنترل و مقابله با بیماری کووید ۱۹ از هیچ کوششی دریغ نداشته است.

جایگاه و منزلت جامعه پزشکان به‌عنوان سرمایه اجتماعی حفظ شود

رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی نیز با اشاره به تلاش جامعه پزشکی استان در ایام کرونایی اظهار داشت: جامعه پزشکی استان در مواجهه با پیک‌های مختلف کرونا به بهترین شکل توانست مسایل را مدیریت کند و با وجود فشار مضاعف و خستگی کادر درمان هرگز ذره‌ای از خدمات‌رسانی کوتاه نیامد.

روح الله سهرابی افزود: انتظار می‌رود جایگاه و منزلت جامعه پزشکان به‌عنوان سرمایه اجتماعی حفظ شود، از ابتدای شیوع ویروس کرونا همواره تاکید شد که مردم در منزل بمانند اما جامعه پزشکی از این موضوع مستثنی بود و همواره در میدان مبارزه با این بیماری حضور داشت.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه پزشکان در راستای کنترل و مقابله با بیماری کووید ۱۹ در معرض آسیب بیشتری هستند انتظار می رود دز یادآور واکسن کرونا در اسرع وقت به این جامعه هدف تزریق شود.

سهرابی خاطر نشان کرد: امید است مالیاتی که از جامعه پزشکی دریافت می‌شود متناسب با میزان درآمدشان باشد چرا که درآمد ۹۵ درصد پزشکان به گونه ای است که تنها گذران زندگی می کنند و این مطالبه بحق جامعه پزشکی است که امید است این مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مردم قدردان زحمات مدافعان سلامت هستند

فرماندار اراک نیز در این مراسم با اشاره به ماندگاری حماسه کادر درمان در ایام کرونایی اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا جامعه پزشکی همپای مردم بودند و با تمام وجود از جان مردم حراست و حفاظت کردند.

حسین بختیاری افزود: مردم قدردان زحمات مدافعان سلامت هستند و در سال‌های آتی ایثارگری و جانفشانی پزشکان به ویژه در راستای مبارزه و کنترل ویروس کرونا در تاریخ ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها